به گزارش عصرحباد؛ سید علی طاووسی، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار در گفت و گو با خبرنگار عصرحباد گفت: طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان برخوار طبق ابلاغ کشوری از تاریخ ۹۸/۰۲/۲۸ آغاز شد و در تاریخ ۹۸/۰۴/۱۵ به اتمام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به انجام کارهای آماری و تجزیه و تحلیل های در حال اجراء، آمار دقیق از شرکت کنندگان در این طرح از معاونت بهداشت و درمان استان بزودی به ما ابلاغ خواهد شد.
طاووسی افزود: گروه هدف این طرح شامل کلیه افراد بالای ۳۰ سال، خانم های باردار بدون محدودیت سنی و بیماران کلیوی بود.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار عنوان کرد: یکی از مهمترین ثمرات این طرح اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در مورد بیماری فشارخون بود. وقتی یک طرح ملی انجام می شود و در بین مردم منعکس می شود، بقیه افراد جامعه هم به کنترل فشار خون خود ترغیب می شوند و حتی افرادی داشته ایم زیر ۳۰ سال، اما با فشار خون بالا و اینگونه است که کل جامعه به سلامت فشار خون خود حساس می شوند.
سید علی طاووسی خاطر نشان کرد: این طرح به خودی خود موجب شد که افراد پیر و جوان برای کنترل فشار خون خود حساس شوند و از سه احتمال عارضه فشار خون که شامل بیماری های کلیوی، نابینایی و سکته های قلبی و مغزی است، پیشگیری و درمان شود.
وی در آخر افزود: در بخش حبیب آباد ۱۱,۴۰۹ نفر بالای ۳۰ سال وجود دارد که ۲,۸۵۲ نفر از آنها مبتلا به بیماری فشار خون هستند.