به گزارش عصرحباد؛ متن گفت و گوی خبرنگار عصرحباد با جناب آقای غلامعلی مهوری، یکی از مربیان ورزشی دلسوز شهر حبیب آباد را در ادامه با هم می خوانیم.

*لطفا خودتان را معرفی کنید.

بنده غلامعلی مهوری متولد ۱۵شهریور سال ۱۳۵۳ در شهر حبیب آباد هستم. رشته اصلی بنده والیبال است و شروع فعالیتم در عرصه مربیگری را از سال ۱۳۷۲ آغاز کردم و ۳۰ سال است که عرصه ورزش بوده ام. من ۵ سال است که رئیس هیئت والیبال شهر حبیب آباد هستم ، ۵ سال مسئول کمیته مربیان شهرستان برخوار و ۱۵ سال رئیس انجمن والیبال آموزشگاه های شهرستان برخوار بوده ام.

*از افتخاراتتان برایمان بگویید!

بنده دارنده ۱۱ کارت مربیگری و داوری هستم و همچنین ۲۸ مقام قهرمانی، نایب قهرمانی و مقام سومی در سطح کشور و آموزشگاه ها و تیم های منتخب استان در مسابقات قهرمانی کشور را کسب نموده ام. بنده اولین شخصی بوده ام که در شهرستان برخوار موفق به اخذ کارت مربیگری درجه ۱ ملی شدم که در آن سال مسئولیت انجمن والیبال آموزش و پرورش در آموزشگاه های شهرستان برخوار را داشتم. حدود ۶ سال است که موفق به دریافت مجوز دومین آکادمی والیبال استان اصفهان شده ام. بنده حدود ۱ سال با تیم فوتبال سپاهان اصفهان همکاری می کردم و به عنوان یکی از بازیکنان این تیم بودم اما به دلیل بیماری که برایم به وجود آمد دیگر توان همکاری با این تیم را نداشتم.

*ورزش چه نقشی در زندگی شما ایفا کرده؟

ورزش در بنده و خانواده ام اجین شده است و چیزی نیست که بتوانم بین خودم و ورزش جدایی احساس کنم، چون همیشه در طول این سال ها (از دانش آموزی تا مربیگری) لحظه به لحظه بنده و خانواده ام در گیر ورزش بوده ایم و از این مسئله خوشحال و خرسند هستیم! تمام کار ها و برنامه های بنده با ورزش ادغام شده و بیشترین زمانم در طول روز، هفته، ماه و سال بر روی ورزش بوده و به همین علت بنده به عنوان فرد ورزشی شناخته شده هستم که طبیعتا از این مسئله هم ناراحت نیستم.

*درخواست شما از مسئولین شهر چیست؟

درخواست من از مسئولین شهر این است که واقعا یک نگاه حرفه ای و ویژه به ورزش داشته باشند؛ چرا که ورزش نقش بسیار اساسی در سلامت فردی و خانواده می تواند داشته باشد. اگر برای شهرداری و شورای اسلامی شهر این امکان وجود داشته باشد که مبلغی اختصاصی به ورزش شهر بدهند که در زمینه های مختلف توسعه ی ورزش تاثیر گذار باشیم به نفع شهر حبیب آباد و ورزش این شهر است و واقعا برخی از ورزشکارانی هستند که به ورزش علاقمند هستند اما به دلیل مشکلات اقتصادی توان شرکت در کلاس های آموزشی رشته ی مورد علاقه ی خود را ندارد؛ چه بهتر که شهرداری و شورای شهر این افراد را حمایت بکند.

*چه مشکلاتی در ورزش حبیب آباد احساس می کنید؟

مشکلاتی که من در ورزش حبیب آباد احساس می کنم، جایگاه ورزش در سبد خانوار همشهریان عزیز است. بنده چون در اصفهان هم مربیگری انجام می دهم، وقتی میخواهم ورزش حبیب آباد و اصفهان را با یکدیگر مقایسه کنم، می بینم که ورزش حبیب آباد پیشرفت خوبی نسبت سال های قبل داشته است اما آن پشتکاری که بعضی از ورزشکاران حبیب آباد ندارند، باعث زمین زدن ورزش شهرمان می شود. همچنین نگاه مردم هم نسبت به سال های گذشته به ورزش شهر تغییر کرده که آرام آرام ورزش را به عنوان یک نیاز می دانند ولی باز کمبود احساس می شود و جای کار دارد.