ستوان یکم پاسدار میثم شریفیان فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) بخش حبیب آباد به مناسبت هفته دفاع مقدس در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته حبیب آباد مورخ 5 مهر 98 اظهار داشت: مقاومت جواب می‌دهد! نزدیک چهل سال از آغاز جنگ می‌گذرد؛ اما دفاع مقدس هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت پاک نخواهد شد. این حماسه بزرگ درس‌های فراوانی برای ملت دارد که بازخوانی آن در این ایام می‌تواند راهگشای بخشی از مشکلات زمانه ما باشد:

1ـ درس بزرگ هشت سال مقاومت آن بود که می‌توان با تدبیر و هوشیاری، بزرگ‌ترین تهدیدات را به فرصت تبدیل و از آن علیه دشمن استفاده کرد. تجاوز به خاک کشور اگر چه در نگاه اول تهدیدی علیه نظام اسلامی به حساب می‌آمد، اما همین تهدید در بستر تدبیر ملت و مسئولان نظام اسلامی به فرصتی برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌ها بدل شد.
2ـ تاریخ این سرزمین نشان می‌دهد، ایرانیان همواره در برابر متجاوزان ایستاده و سر تسلیم فرود نیاورده‌اند. جنگ این گزاره را اثبات کرد که در میدان تقابل حق و باطل، وحدت و یکپارچگی، پایداری و ایستادگی در برابر باطل همیشه جواب خواهد داد.
3ـ در دفاع مقدس شاهد تحقق عینی شعار «ما می‌توانیم» بودیم. در طول دوران دفاع مقدس، جمهوری اسلامی با محاصره همه‌جانبه نظامی‌ـ‌ تسلیحاتی، اقتصادی و سیاسی روبه‌رو بود. آنچه توانست در طول این هشت سال، جمهوری اسلامی را در برابر همه دشمنان داخلی و خارجی سرپا و استوار نگه دارد، اراده‌ای بود که شعار «ما می‌توانیم» را با همه توان در وجود یک ملت نهادینه کرد.
4ـ درس بزرگ دیگری که با تورق دفتر جنگ می‌توان آموخت، آن است که درباره دشمنی غرب و استکبار جهانی با نظام اسلامی و ملت ایران نباید برای لحظه‌ای تردید کرد. دشمنان ما در طول جنگ تحمیلی نشان دادند تا آخرین توان‌شان برای نابودی ملت ایران و هویت انقلابی‌ـ اسلامی ما تلاش خواهند کرد و آنجایی هم که اقدامی نمی‌کنند نه از سر خیرخواهی، بلکه از سر ناتوانی است.
5ـ دفاع مقدس به ما آموخت، فتنه‌گران داخلی همواره زمینه‌ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی بوده‌اند. در حقیقت، ترفندهای بیگانگان بدون هموارسازی ایادی داخلی آنها آغاز نمی‌شود و جان نمی‌گیرد! تجاوز عراق به ایران، بدون اقدامات منافقانه لیبرال‌ها و جریان‌های نفاق و عملکرد خائنانه افرادی، چون بنی‌صدر و رجوی کلید نمی‌خورد.
6ـ درس بزرگ دیگر آنکه باید به جوانان اعتماد کرد و کارهای بزرگ را به آنان سپرد! این همان محور کلیدی بیانیه گام دوم است که می‌تواند راهگشای حرکت انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب باشد و در آخر آنکه باور کنیم مقاومت جواب می‌دهد!