مرحوم محمد علی خانی، پیشکسوت انقلابی، بسیجی سر افراز و فعال در عرصه ی اجتماعی در روز دوشنبه 15 مهر 98 بر اثر حادثه تصادف دار فانی را وداع گفت. به همین مناسبت مراسم سومین روز در گذشت این مرحوم شامگاه چهارشنبه 17 مهر 98 در مصلی نماز جمعه برگزار شد. متن سخنرانی امام جمعه حبیب آباد را در این مراسم در ادامه با هم می خوانیم.


به گزارش عصرحباد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی امام جمعه حبیب آباد شامگاه چهارشنبه مورخ : 98/7/17 در مراسم یادبود سومین روز در گذشت کربلایی محمد علی خانی با اشاره به حدیث حضرت علی (ع) درباره ی بی وفایی دنیا گفت: دنیا به ما تعهد با وفایی نداده است که می گوییم دنیا بی وفاست. دنیا حقیقت خود را به اهل خودش نشان داده است و حالات ثابتی ندارد.

وی افزود: تا در دنیا هستیم خطر می کشیم؛ بدنامی خطر را ماه صفر دارد و می گویند:«همه ماه ها خطر دارد، بدنامیش را صفر دارد».

مومنی بیان کرد: به دنبال هر خوشی یک ناراحتی است و زندگی بدون ناراحتی غیر ممکن است.
او اظهار داشت: در طول زندگی آبرومندانه زندگی کنید، چرا که چون ما از یک دقیقه ی دیگر خود هم خبر نداریم و هر لحظه مرگ در انتظار ماست.

سید محمد مومنی از صفات مرحوم محمد علی خانی گفت و افزود: من مرحوم خانی را از دوران جوانی می شناختم و از همان دوران نوجوانی و جوانی اهل مسجد و نماز جماعت بود.
وی ادامه داد: من هرگز فراموش نمی کنم هر کجا موحوم حاج آقا سید رضا مومنی نماز جماعت داشت یکی از مریدان ایشان مرحوم محمد علی خانی بود و در کار های اجتماعی هر مسئولیتی برعهده داشت به نحو احسن انجام می داد و شانه خالی نمی کرد.

امام جمعه حبیب آباد در آخر بیان کرد: مرحوم محمد علی خانی یک عمر با آبروداری زندگی کرد و در مسیر اهلبیت علیهم السلام بود و در نهایت در هم در مسیر بازگشت از محل کار و برای کسب رزق حلال از دنیا رفت.